Látogatószámlálással a konverziónövelésért
A COUNTERGUARD látogatószámláló rendszer adatainak segítségével az üzletek nyomon követhetik a konverziós arányukat, így valós képet kaphatnak arról, hogy a látogatók mekkora százaléka válik tényleges vásárlóvá. A cikkünkben bemutatjuk, hogy milyen módszereket alkalmazhatunk a célunk elérése érdekében.
A konverziós arányok megértése és vizsgálata egy bolthálózat esetén segít azonosítani az egyes boltok teljesítését. A magas és alacsony teljesítménnyel működő egységek vizsgálata pedig segít megérteni, hogy mi állhat a sikeresség mögött, ezáltal az alulteljesítő üzletek fejlesztendő területeit is ki lehet jelölni. Tehát a konverziós arány mérésével több szempontból is hatalmas előnyt lehet kovácsolni. A konverziós arányok megismerésének másik fontos szerepe, hogy az üzletek marketingkampányának és promóciós tevékenységének eredményeit mérhetővé tegye.
A kiskereskedelemben egyre nagyobb a verseny, és minden jel arra utal, hogy ez csak növekedni fog. Ebből pedig azt következik, hogy nem szabad hátradőlni, hanem folyamatosan kutatni és tesztelni kell az eredményesség fenntartása érdekében. Ha a célja az, hogy üzletét optimalizálja, és az eladásokat növelje, akkor erre remek megoldást nyújtanak az egyes konverziónövelő módszerek.
A fentieken túl szeretnénk még felhívni a figyelmet az A/B tesztelésre, ami ezen módszerek közé sorolható, és lényege, hogy például egy promóció két verzióját vessük össze annak érdekében, hogy megállapítsuk, melyik teljesített jobban az adott időszakban. Ez alapján további következtetéseket vonhatunk le.
Az A/B tesztelés többnyire az online felületeken használatos, de érdemes átültetni ezt a fizikai üzlethelyiségek vizsgálatába is. Egy kirakatnak fontos szerepe van abban, hogy a leendő vásárlót meggyőzze, hogy lépjen be az üzletbe. Ezért a tesztelés és elemzés kiemelt szerepet kap, mert ez alapján még több potenciális vásárlót lehet az üzlethelyiségbe csábítani.
Az A/B tesztelés segítségével visszamérheti, hogy a kirakatok egyes elemeinek a megváltoztatása milyen hatással van a látogatószámokra. A cél az, hogy minél többen menjenek be az üzletekbe, mert így nagyobb esély van arra, hogy vásárlóvá váljon a látogató. Javasoljuk, hogy meghatározott időszakonként változtassa meg a kirakata kialakítását, majd elemezze, hogy ez milyen hatással volt a forgalomra. Később további változtatásokkal bővítheti az elemzés alapjául szolgáló adatokat. Minél több ilyen adat áll rendelkezésre, annál pontosabban meghatározható, hogy mely megoldások a sikeresebbek, ami idővel több eladáshoz, magasabb konverziós arányhoz vezet. Ha elegendő mennyiségű adat áll a rendelkezésére, akkor azzal pontosabban megbecsülhető, hogy milyen jellegű kampányok lesznek sikeresebbek.
Fontos kiemelni, hogy az A/B tesztelés nem hoz azonnali eredményeket, minden esetben alapos előkészítés és tervezés előzi meg a promóciókat, kampányokat. A megbízható látogatószám adatok nagy szerepet játszanak az A/B módszer hatékony alkalmazásában is.
A COUNTERGURAD látogatószámláló rendszer extra funkciói, mint a nem- és kormeghatározás további segítséget nyújthatnak a vásárlók összetételének elemzésében és az értékesítés növelésében.
Kérjen ajánlatot a COUNTERGUARD látogatószámlálóra és biztosítsa be Ön is üzlete sikerességét!