Az e-kereskedelem térnyerésével a fizikai üzleteknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk az ügyfélélményre. A kényelem és gyorsaság mellett a vásárlók személyes tapasztalatai meghatározóak, hiszen az érzések, hangulat és környezet alapvetően formálják elégedettségüket. Az üzleteknek nem csak az árukínálatra, hanem a környezetükre is oda kell figyelniük, hiszen az illatoktól és megvilágítástól kezdve a kiszolgálásig minden apró részlet befolyásolhatja a vásárlói döntést.
Az egyre bővülő e-kereskedelemmel a fogyasztók kényelmesebben és gyorsabban tudják kielégíteni az igényeiket. Ezért is kell a fizikai üzleteknek nagy hangsúlyt fektetni az ügyfélélményre, hogy a vásárlóknak legyen okuk személyesen felkeresni a kereskedelmi egységeket. Természetesen sokunknak fontos, hogy fizikailag is kapcsolatba lépjünk a megvásárolni kívánt termékkel; hogy megtapasztaljuk annak a ruhának milyen a tapintása, vagy az az ékszer a valóságban is annyira varázslatos-e, mint a képeken. Amikor ezeket a termékeket megnézzük, akkor sok más dologgal is kapcsolatot teremtünk, amelyekből aztán kialakul egy érzés, hangulat, ami nagyban formálja az elégedettségi szintünket.
Gondoljunk bele, hogy vásárlóként az üzletekbe belépve rengeteg inger ér minket egyszerre. Akkor fogunk ott vásárolni, ha jól érezzük magunkat és elégedettek vagyunk a körülményekkel. Legyen szó akár a hőmérsékletről, a megvilágításról, a hely tisztaságáról, bútorairól vagy akár a falak színéről – mind-mind hatással van ránk, az aktuális hangulatunkra és közérzetünkre.
Talán azonnal fel sem tűnik, de az is fontos, hogy milyen illatot érzékelünk. Képzeljük el azt, ahogy munkába menet egy pékség mellett elhaladunk és a friss péksütemény illata eszünkbe juttatja, hogy a nagy rohanásban nem volt alkalmunk reggelizni. Ezt követően, amikor belépünk, már nem csak az illatokat érzékeljük, hanem látjuk a tökéletesen megvilágított, friss pékárukat is. Szinte már érezzük az ízét is a kiszemelt terméknek és egészen biztosan kijelenthetjük, hogy az illat és a megvilágítás egyaránt fontos szerepet játszott abban, hogy úgy döntsünk, innen szeretnénk a reggelinket beszerezni.
A hőmérséklet is fontos szerepet játszik, hiszen mindig felfrissülést jelent, amikor a nyári melegben belépünk egy megfelelően légkondicionált üzletbe. A hűvös levegő által hozott megkönnyebbülés arra ösztönözhet minket, hogy töltsünk bent több időt, amely alatt szétnézhetünk, és nagyobb eséllyel vásárolunk is valamit.
Nem ritka eset, hogy szeretnénk meglepni szeretteinket egy szép ékszerrel, de tanácstalanul állunk a kirakat előtt szemlélve a számtalan gyűrűt, fülbevalót és nyakláncot. Abban az esetben, ha ez a kirakat rendezett és jól megvilágított, az üzletről egy pozitív kép alakul ki bennünk. Így azt érezhetjük, hogy belépve biztosan magas színvonalú, segítőkész kiszolgálást kapunk, és rátalálunk a megfelelő ékszerre.
A fenti néhány példán keresztül bemutattuk, hogy mennyi minden hatással van arra, hogy egy járókelőből az üzletbe belépve látogató, majd látogatóból pedig vásárló váljon. Figyeljünk tehát a részletekre és a célunk legyen az, hogy kellemessé varázsoljuk azt az időt, amit a vevőink nálunk töltenek.
Az ügyfélélmény fokozásának fontos lépése a jelenlegi vásárlók megismerése. Elengedhetetlen, hogy megismerjük a vásárló közösségünk összetételét. Azaz, hogy milyen arányban vásárolnak a nők és férfiak, milyen korosztály az, aki leginkább betér, illetve egy adott napon/héten belül milyen arányban oszlanak meg a látogatók. A COUNTERGUARD látogatószámláló rendszerrel rendelkező üzletek számára elérhetőek ezek az adatok.
Számos lehetőség van a vásárlók elemzésére. Ha tudjuk, hogy az ügyfelek mire és hogyan reagálnak, akkor jelentősen fenntartható az érdeklődés az üzletünk és a termékeink iránt, így nagyobb eséllyel javul az ügyfélélmény is. Továbbá, ha huzamosabb ideig vizsgáljuk a látogatószám adatokat, akkor trendeket figyelhetünk meg, amelyekből különböző következtetéseket vonhatunk le. Például tegyük fel, hogy egy adott időszakban rendszeresen megnő az üzletbe betérők száma, viszont ez nem párosul bevétel növekedéssel, ami alapján arra is lehet következtetni, hogy a látogatókban megfogalmazódott egy igény, amiért betérnek az üzletbe, de valaminek a hatására mégsem történik meg a vásárlás – egy ilyen ok lehet például az, ha túl hosszú a sor. Ilyenkor nem áll rendelkezésre megfelelő létszámú kiszolgáló személyzet. Itt a megoldás az lehetne, hogy több dolgozó legyen az üzletben az azonosított csúcsidőkben, aminek a hatására az ügyfelek elégedettebbé, hűségesebbé vállnak, és elköteleződnek a boltunk iránt.
A személyzet létszámának optimalizálásával, ezáltal a kiszolgálási idő javításával egyenesen arányosan javítható a vevői elégedettség is, ami ezeken túl különböző marketing tevékenységekkel tovább növelhető. Továbbá érdemes a marketingkampányok kidolgozása, majd a hatékonyságának visszamérése során is nagy figyelmet fordítani a látogatószám adatokra. A marketing kampány előtt, közben és után is megfigyelhető látogatói adatok a jövőbeli tevékenységekhez nagy segítséget nyújtanak.
Összességében a COUNTERGUARD látogatószám adatok elemzése betekintést ad az üzleteknek a saját látogatóik világába, ezzel elősegítve az ügyféligények megismerését. Ezen igényekre pedig reagálva fokozható a vásárlói élmény.
Vegye fel velünk a kapcsolatot és legyen Önnek is COUNTERGUARD látogatószámlálója!