Ebben a cikkünkben azt a kérdéskört vitatjuk meg, hogy tekinthető-e minden látogató vevőnek. Mindezt a fizikai kiskereskedelmi üzletek szemszögéből vizsgáljuk. Gondoljunk arra, hogyha belépünk egy üzletbe, akkor azt leegyszerűsítve kétféle céllal tesszük meg. Egyszer kifejezetten vásárlási szándékkal érkezünk, máskor inkább felmérjük a kínálatot. Utóbbi esetben, ha megnyerő a marketing, akkor nagyobb eséllyel döntünk a vásárlás mellett.
Előfordul az is, hogy konkrét vásárlási szándék nélkül megyünk be egy boltba, de ilyenkor is megadjuk az esélyt annak, hogy végül vásárlóként távozzunk. Hiszen, ha belépünk, akkor ráutaló magatartással nyitunk és érdeklődünk a kínálat iránt. Tehát megállapíthatjuk, hogy minden látogató igazából egy potenciális vevő.
Ezért is kiemelten fontos a látogatószámlálás, mert ezen adatok birtokában láthatjuk, hogy mennyi lehetőség rejlik a látogatóinkban. Ha ismerjük a látogatószám adatokat, akkor azok elemzésével megfigyelhetünk különböző trendeket. Jól megtervezett marketing kampányokkal pedig elérhetjük, hogy még többen érdeklődjenek a kínálatunk iránt, ezzel is növelve a vevőink számát.
Szem előtt kell tartanunk, hogy az üzleti tevékenységeink fejlődését és sikerességét akkor tudjuk megállapítani, ha valamilyen szempont alapján mérhetővé tettük. Egy ilyen mérhető teljesítménymutató például a konverziós arány, ami megmutatja, hogy hány látogatóból válik vevő. A kiszámítása egyszerű: az eladások számát kell elosztani a látogatók számával. A módszer nehézségét az adja, hogy gyakran pontatlan vagy semmilyen információ nem áll rendelkezésre a látogatókról.
Tehát a konverziós aránnyal számszerűsíthető az értékesítés egy-egy időszak forgalmi adatához viszonyítottan. Sőt, a már rendelkezésre álló adatokat felhasználva az üzleti teljesítményt további szempontok szerint elemezhetjük és értékelhetjük. Például meghatározhatjuk az átlagos kosárméretet, ha elosszuk az eladásaink összértékét az eladások darabszámával. Ezt követően, ha az átlagos kosárméret mutatót megszorozzuk a vizsgált időszak látogatóival, akkor láthatjuk, hogy mekkora lehetőségünk volt az értékesítési számok növelésére. Így az adatok vizsgálatával előtérbe kerülhetnek olyan esetek is, amikor a magas látogatottság alacsony konverzióval párosul.
Összességében a konverziós arányokba való betekintés lehetőséget ad az optimalizálásra és fejlesztésre, hogy a kitűzött értékesítési célok teljesüljenek. Egyébként a célok teljesülését többféle módszer segítheti, például az egyik ilyen az A/B tesztelés, amiről részletesen írtunk a konverzió növeléséről szóló cikkünkben.
Ami talán a legfontosabb, hogy a konverziós arány hatékony növeléséhez elengedhetetlen egy megbízható látogatószámláló, aminek a segítségével részletes és pontos információink lehetnek a látogatóinkról. A COUNTERGUARD látogatószámláló használatának számos stratégiai előnye van, ami végső soron hozzájárul a konverziós arány növeléséhez. Sőt, a nem- és kormeghatározás extra funkcióinkkal még pontosabb és részletesebb adatokat kaphatnak az üzletek a vásárlóikról és látogatóik összetételéről.
Segítünk megtenni az első lépést, iratkozzon fel a hírlevelünkre és megajándékozzuk a konverziós arány elemzését segítő sablonunkkal.
Kérem az INGYENES COUNTERGUARD konverzió elemző sablont.