A forgalom növelése érdekében a kiskereskedelmi üzletek számára kiemelten fontos, hogy megismerjék és megértsék a vásárlói közösségüket. Legyen szó a személyzeti létszám meghatározásáról, a bolti elrendezésről vagy a marketing tevékenységekről – az üzleti döntéseinket a vásárlóinkról rendelkezésre álló információk tudatában hozzuk meg. A COUNTERGUARD látogatószámlálóval valós képet kaphatunk üzletünk vevőforgalmáról és az extra funkciók igénybevételével olyan demográfiai adatokat is gyűjthetünk, mint a nem- és kormeghatározás. A továbbiakban pedig mutatunk 5 tippet, amivel fellendíthető a kiskereskedelmi üzletek forgalma.
Létszám optimalizálás
A látogatószámlálás segítségével felismerhetjük a csúcsidőszakokat, és ezzel összhangban meghatározhatjuk a személyzet létszámát. Például, ha tudjuk, hogy szombat délután a legnagyobb a forgalom, akkor erre az időszakra magasabb személyzeti létszámmal tervezhetünk. Ennek eredményeként csökken a várakozási idő, javul az ügyfélszolgálat minősége, és nő az értékesítési lehetőség. Ez közvetlenül hozzájárul a forgalom növekedéséhez, mivel a vásárlók elégedettebbek és nagyobb valószínűséggel térnek vissza. A legkevésbé forgalmas időszakokban pedig csökkenthetjük a munkatársak létszámát az optimális működés érdekében.
Ügyfélélmény javítás
Bár szorosan összefügg az ügyfélélmény javulása a létszám optimalizálással, mégis számos más tényezővel is javíthatunk vevőink közérzetén, ami végső soron forgalomnövekedéssel jár. Például, ha tudjuk, hogy az üzlet mely részein van a legnagyobb forgalom, akkor ezeket a területeket jobban felügyelhetjük és biztosíthatjuk, hogy mindig rendezettek és vonzóak legyenek. A kényelem és gyorsaság mellett a vásárlók személyes tapasztalatai meghatározóak, hiszen az érzések, hangulat és környezet alapvetően formálják elégedettségüket. Az árukínálaton túl a környezeti viszonyokra is oda kell figyelni, hiszen az illatoktól és megvilágítástól kezdve a kiszolgálásig minden apró részlet befolyásolhatja a vásárlói döntést. Ha többet szeretne megtudni az ügyfélélmény növelésről, akkor javasoljuk, hogy olvassa el a Látogatószámlálással az ügyfélélmény növeléséért című cikkünket.
Célzott marketing tevékenységek
Ha ismerjük, hogy hogyan alakulnak a látogatottsági számok, akkor hatékonyabban tervezhetjük meg a rendezvényeket és promóciókat, hogy még népszerűbbek legyen. Ha például tudjuk, hogy hétvégénként többen látogatnak el üzletünkbe, érdemes ekkorra időzíteni az akciókat vagy különleges eseményeket. Ezen kívül a látogatószámlálás segítségével mérhetjük a promóciók hatékonyságát is, így láthatjuk, hogy mely események vonzották a legtöbb látogatót és generáltak nagyobb forgalmat. Emellett a demográfiai adatok ismeretével célzott marketingkampányokat is indíthatunk. Például, ha tudjuk, hogy melyik korosztály vagy nem képviselői érdeklődnek irántunk, akkor személyre szabott ajánlatokat és reklámokat készíthetünk. Ezeket időzíthetjük úgy is, hogy a kevésbé forgalmas időszakokban is növekedjen a forgalom.
Termékek elhelyezése és készletkezelés
A forgalomnövekedés elősegítése érdekében fontos az üzlet optimális elrendezésének kialakítása is. A forgalmasabb, népszerűbb területeket kiemelt promóciókkal és magasabb árrésű termékekkel láthatjuk el. Érdemes optimalizálni a polcok elrendezését és a termékek elhelyezését is, hogy a népszerűbb termékek a legjobban látható helyekre kerüljenek. Emellett a forgalmi adatok alapján pontosabban megtervezhetjük a készletkezelést is, így mindig megfelelő mennyiségű termékkel tudunk készülni a csúcsidőszakokra, csökkentve a készlethiányból adódó bevételkiesést. Nem csak az üzlet belső tere fontos, hiszen a leendő vevők először a kirakatot pillantják meg, és ha ez a kirakat figyelemfelkeltő, akkor nagyobb eséllyel fog nőni a forgalom.
Eredmények értékelése
A látogatószámláló adatok használatával nyomon követhetjük a marketingkampányok, a forgalom és a konverziók alakulását. A COUNTERGUARD segítségével megbízható módon mérhetjük a látogatókat, amit összevethetünk a vásárlások számával és a bevételek alakulásával. Az ilyen adatok ismeretében célzott és hatékony marketingstratégiákat dolgozhatunk ki. Például, ha egy promóció növelte az üzletbe belépők számát, de nem hozott megfelelő bevételt, akkor ennek megfelelően módosíthatjuk a jövőbeli kampányokat. Az új célok meghatározása, az eredmények követése és értékelése segít abban, hogy gyorsan reagáljunk a piaci változásokra, így folyamatosan növelhetjük a teljesítményünket.
Összességében a COUNTERGUARD látogatószámláló alkalmazása kulcsfontosságú a kiskereskedelmi üzletek életében, segítségével jobban megérthető a vásárlói viselkedés, az adatok ismeretében számos üzleti folyamat fejleszthető, a fenti módszerek együttes alkalmazásával jelentősen növelhető az üzlet forgalma és versenyképessége.