A látogatószámláló rendszerek jövője
A vendégszámláló egységek jelenleg is kissé futurisztikus hatást keltenek. Egy előző bejegyzésünkben, már beszámoltunk a jelenleg használt, és ismert látogatószámláló technológiákról, most viszont szeretnénk kitérni a látogatószámlálás jövőjére.
A jövő látogatószámláló kamerájának 5 alapvető feladata lesz. Az előbb említett bejegyzésben szó volt a mesterséges intelligencia implementálásáról, kameraszenzorokba. A biztonsági kamerákhoz hasonló bullet kamerák adnak ennek a megoldásnak otthont. Vegyük sorban át, hogy miért fontosak az adott képességek / tulajdonságok.
A nem detektálása:
A nem meghatározása a legalapvetőbb demográfiai mutató. Megmutatja, hogy a vásárlók közül melyik nemet vonzza jobban az adott vállalat, vagy üzlet. Az információ tulajdonában a vezetőség olyan kampányokat indíthat, amik jobban magukra vonják az ellenkező nem figyelmét, ezzel akár kiaknázva egy eddig nem megragadott lehetőséget.
A kor azonosítása:
A kor meghatározásával egy másik demográfiai mutatót ismerhetünk meg. A nem és kor információ kombinálva pontos adatot tud adni a látogatásról, mind átlagéletkor, mind nem tekintetében. A szenzorok ezek után egy internetes felületen képesek prezentálni az együttesen gyűjtött, valós adatokat.
Az arc feltérképezése:
Ez az a képesség, ami különböző területeken, különböző feladatokat képes ellátni. Bizonyos helyek (akár laboratóriumok) igényelhetnek speciális védőmaszkokat, vagy védőszemüvegeket a belépéshez. Plázákban személyesíthetőek a reklámok (pl.: Bluetooth üzenetekkel), és a szakállal rendelkező embereknek ajánlhat a plázákban található Barber shop-ok közül, a szemüvegeseket pedig értesítheti a helyi optika akcióiról.
Hangulat érzékelés:
A hangulat érzékelés megmutathatja, a látogatók helyszínnel kapcsolatos elégedettségét. Amennyiben csak a bejáratoknál alkalmaznak majd ilyen berendezéseket, annyiban látni lehet azt, hogy a kilépők hangulata miben különbözik a belépők hangulatától. Ha a vezetőség, a vállalaton belülre is szeretne ilyen szolgáltatásokat igénybe venni, annyiban követni lehet az átlagos hangulatot a helyszínen, valamint azt, hogy különböző tárgyak, vagy helyiségek milyen hangulatváltozáshoz vezetnek. Ezeknek az információknak tulajdonában képesek vagyunk javítani a vállalat struktúráján, ezzel javítva akár dolgozóink, akár vendégeink kedvén.
Üzemelés mesterséges intelligenciával:
A mesterséges intelligencia az, ami képessé teszi a kamerát több feladatra is. A nem, még meghatározható különböző paraméterek beállításával, de például a hangulat detektálása már nem ilyen egyszerű feladat. Egy ilyen tulajdonság meghatározásához annyi paramétert kell figyelembe venni, hogy lehetetlen feljegyezni mindet, és pont ezért segít a kamerának a mesterséges intelligencia. A mesterséges intelligencia képes megszámolhatatlan mennyiségű folyamatot kezelni, amivel a kamerának tud segíteni abban, hogy felismerje, mit is lát a képen.
Mi, a COUNTERGUARD-nál igyekszünk, hogy a lehető leg relevánsabb információval lássuk el ügyfeleinket és olvasóinkat egyaránt, elvégre a látogatószámláló módszerek, és rendszerek kutatása a hivatásunk. Ha felkeltettük az érdeklődését, esetleg szeretne egy ilyen rendszert az ön vállalata számára, vegye fel velünk a kapcsolatot!